Onze antwoorden op de meest gestelde vragen
Hoe snel kun je laden?
Hoe snel je de auto kunt laden hangt af van het type (en aantal) laders dat we in de auto installeren. Onze ervaring heeft ons geleerd dat je met een 10kWh of 20kWh lader prima uitkomt in Nederland. Sneller kan ook met CCS snelladen, tot maximaal 60kW. We zorgen er ook voor dat je overal kunt laden: bij een laadpaal of thuis. Zelfs met een gewoon stopcontact kun je onze elektrische oldtimers opladen.
Converteren jullie ook modernere auto's?
Nee, helaas. Onze focus ligt echt alleen op oldtimers. Met een paar uitzonderingen daar gelaten in principe voertuigen met een bouwjaar van vóór 1998. Dit heeft vooral te maken met de complexiteit van de boordcomputers in nieuwere voertuigen.
Kan ik bi-directioneel laden?
Elektrische auto’s waarvan je de accu niet alleen kunt laden, maar ook kunt ontladen kunnen bi-directioneel laden. De stroom kan dus beide kanten op. De verwachting is dat vanaf 2025 bi-directioneel laden beschikbaar komt voor een aantal nieuwe elektrische auto's. Voor omgebouwde auto's is het nog niet zover, maar de verwachting is wel dat wij snel zullen volgen.
Wat is een gangbare actieradius?
De actieradius is afhankelijk van de hoeveelheid energie in het accupakket, maar ook van de stroomlijn en het gewicht van de auto. Een paar voorbeelden: de Range Rover Classic die wij bouwden met 75kWh komt nog geen 200km ver, terwijl een Volkswagen T2 bus in het meest gunstige geval verder kan komen dan 300km met 66kWh. Maximaal haalbaar schatten wij op dit moment in op 350km. Meer is mogelijk, maar dan moet er wel voldoende ruimte zijn voor heel veel accu modules.
Restaureren jullie ook?
Jazeker, restaureren is wel degelijk een optie. Soms werken we alleen een paar lelijke plekken bij, maar ook een volledige restauratie kunnen we voor onze rekening nemen. Er hangt uiteraard wel een planning en een prijs aan, neem contact met ons op voor de mogelijkheden!
Wat zijn de kosten?
In het geval van een ombouw met hoogwaardige Lithium accu modules, gaat als snel in de richting van €20.000 tot €25.000 (excl. BTW). Dit betreft dan de kosten voor alle onderdelen, de ombouw én de keuring door de RDW. Als je handig bent en netjes werkt, dan kun je met onze begeleiding ook veel zelf. Onze ombouw kits starten bij zo'n €14.000 (excl. BTW).
Kan ik ook zelf aan de slag?
Als je netjes kunt werken, dan moet dat zeker lukken. In overleg kunnen we bepalen waar wij eventueel nog bij helpen. Soms maken wij bijvoorbeeld de accubakken, onderdelen van de aandrijflijn of sluiten de hoog voltage delen aan. Bekijk onze webshop voor volledige ombouw kits of onderdelen..
Van 0 naar 100% elektrisch in 5 stappen. Makkelijker kunnen we het niet maken.
1. INTAKE
Samen bepalen we jouw ideale pakket.
2. UITBOUW
In deze stap halen we de motor eruit.
3. INBOUW
Het inbouwen van alle componenten.
4. KEURING
De eindkeuring door de RDW.
5. RIJDEN
100% elektrisch,
rijden maar!